شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

علم موزیک

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

بیوگرافی آنتونی کوئین + خاطره محمدعلی کشاورز از آنتونی کوئین

آنتونیو رودولفو اوکزاکا کوئین (Antonio Rodolfo Quinn Oaxaca) که در بین عموم به اختصار « آنتونی کوئین » شناخته می شود بازیگر، نویسنده و نقاش مکزیکی و آمریکایی تبار در بوستون، ماساچوست، ایالات متحده متولد شد. او یکی از بازیگران نامدار هالیوود بود. کوئین در منطقه فقیرنشین چیاهوای مکزیک از پدری ایرلندی-مکزیکی و مادری مکزیکی-سرخ پوست به دنیا آمد.

Image result for ‫آنتونیو رودولفو اوکزاکا کوئین‬‎

در یکی از مناطق نزدیک لس آنجلس بزرگ شد و مدرسه را زودتر از وقت موعود ترک کرد. در ۱۰ سالگی پدرش را از دست داد. قبل از اینکه هنرپیشه شود، بوکسر و نقاش بود و به کارهای گوناگون از جمله کارگری کشتارگاه پرداخت. علاقه اش به تحصیل او را به رشته معماری کشاند. دلش می خواست بازیگر شود اما هیچکس حاضر نبود به جوانی که هنوز انگلیسی را با لکنت حرف می زد، نقش بدهد. در ۱۹۳۶ بطور اتفاقی چند دقیقه نقش یک سرخ پوست را بازی کرد و چنان خوب بازی کرد که تحسین «کوپر» اسطوره سینمای وسترن را برانگیخت.

بعداز آن کارگردان ها به سراغ او آمدند اما فقط برای ایفای نقش سرخ پوست ها یا بزهکارها. تا این که در سال ۱۹۴۷ به همراه مارلون براندو «اتوبوسی به نام هوس» را روی پرده برد و به شهرت رسید. پنج سال بعد (۱۹۵۲) به خاطر بازی در نقش برادر زاپاتا در فیلم زنده باد زاپاتا برنده اسکار شد. جاده و ”گوژپشت نتردام” بازی های درخشان بعدی او بودند. حالا همه می دانستند که کویین از پس هر نقشی برمی آید. آنتونی کویین اسکار دومش را در سال ۱۹۵۶ برای هشت دقیقه بازی در نقش پل گوگَن در شور زندگی گرفت! دهه ۶۰ دهه کویین بود. توپ های ناوارون، لورنس عربستان و زوربای یونانی باعث شهرت او در سراسر جهان شد.

در سال ۱۹۷۵ زمانی که ۶۰ سال داشت نقش حمزه عموی پیامبر اسلام را در فیلم ”پیام” (محمد رسول الله) بازی کرد و سه سال بعد در نقش عُمَر مختار در شیر صحرا ظاهر شد. او با ۶۰ سال تجربه و بازی در ۳۱۲ فیلم، رکورد بازیگری را شکست. در جلد سرخ پوست ها، مکزیکی ها، اسکیموها، یونانی ها و حتی چینی ها رفت و نماینده جماعتی شد که در حاشیه اند و مورد تحقیر اما هرگز تسلیم نمی شوند. بسیاری از منتقدان نقش او در فیلم زوربای یونانی (۱۹۶۴) را به یاد ماندنی ترین کار او می دانند. این نقش، نقش محبوب او نیز بود. آنتونی کویین ستاره نامدار هالیوود سوم ژوئن ۲۰۰۱ از دنیا رفت.

فیلم شناسی آنتونی کوئین

استاد مرده

انتقام

باراباس

توپ های سن سباستین

جاده

راه رفتن روی ابرها

عمر مختار

عیسی ناصری ۱

عیسی ناصری ۲

گوژپشت نتردام

لورنس عربستان

انتقام آنجلو

محمد رسول الله

کاروان ها

اسب کهر را بنگر

زوربای یونانی

قرارداد مارسی

آخرین قطار گان هیل

زنده باد زاپاتا

افتخارات و جوایز آنتونی کوئین

برنده اسکار برای فیلم زنده باد زاپاتا در سال ۱۹۵۳

برنده اسکار برای فیلم شور زندگی در سال ۱۹۵۶

نامزدی گلدن گلوب برای فیلم شور زندگی در سال ۱۹۵۷

نامزدی اسکار برای فیلم بادهای وحشی در سال ۱۹۵۸

نامزدی بافتا در سال ۱۹۶۳ برای فیلم لورنس عربستان

جایزه بهترین بازیگر برای فیلم زوربای یونانی در سال ۱۹۶۴

نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر برای فیلم زوربای یونانی در سال ۱۹۶۴

نامزدی گلدن گلوب برای فیلم زوربای یونانی در سال ۱۹۶۵

نامزدی بافتا برای فیلم زوربای یونانی در سال ۱۹۶۶

نامزدی گلدن گلوب برای فیلم راز سانتا ویتوریا در سال ۱۹۷۰

برنده جایزه سیسیل ب دومیل در سال ۱۹۸۷

نامزدی جایزه امی برای حضور در مجموعه تلویزیونی اوناسیس، ثروتمندترین مرد جهان در سال ۱۹۸۸

نامزدی گلدن گلوب برای فیلم تلویزیونی گوتی در سال ۱۹۹۷

جایزه شهر هلوا در سال ۲۰۰۱

جایزه یک عمر فعالیت هنری در سال ۲۰۰۳

خاطره محمدعلی کشاورز از آنتونی کوئین

آنتونی کوئین ۲ سال بعد از اکران فیلم «عمر مختار» به ایران آمد و در کنار محمدعلی کشاورز و بهروز وثوقی در فیلمی به نام «کاروان‌ها/Caravans» هم بازی داشت.

کشاورز درباره آن روزها می‌گوید: “در سال ۵۵ کارگردان فیلم «کاروان‌ها» که محصول مشترکی از ایران، آمریکا، آلمان و فرانسه بود، کارهای سینما و تئاتر من را دیده بود و خواست در کارش بازی داشته باشم. این فیلم به زبان انگلیسی در اصفهان فیلم‌برداری می‌شد و به همراه من، وثوقی، گرامی، کهنمویی و طباطبایی هم حضور داشتند و سایر گروه کاملا خارجی بودند.آنتونی کوئین و مایکل سارازیب از دیگر بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند. با حضور در این فیلم تجربه‌های بسیار زیادی کسب کردم. کار من بیشتر با آنتونی کوئین بود، او نقاش خیلی خوبی بود و شطرنج را هم فوق العاده بازی می‌کرد. موزیک را خیلی خوب می‌دانست و بسیار خوب می‌خواند و در مجموع آدم باشعور و باسوادی بود. در گفت‌وگوهایی که با هم می‌کردیم برایم جالب بود که می‌گفت آرزو دارم یک بار روی صحنه تئاتر بروم و وقتی فهمید من هنرپیشه تئاتر هستم گلایه کرد که چرا زودتر نگفته‌ام.

ما خیلی با هم رفیق شدیم و بحث و گفت‌وگوهای زیادی با هم می‌کردیم، حتی یک بار یکی از فیلم‌هایش در اصفهان اکران می‌شد و با هم به تماشای آن رفتیم و این‌که می‌دید صدایش به فارسی دوبله شده است، برایش جالب بود و با شوخی می‌گفت: کی فارسی صحبت کردم که خودم خبر ندارم؟!. «کاروان‌ها» در ایران اکران نشد اما در آمریکا و سایر کشورها نمایش گسترده‌ای داشت، من در طول حضورم در این فیلم دیدم که چقدر این‌ها به کارشان مسلط هستند، حتی در صحنه‌ای که هلی کوپتر می‌آمد جوری صدابرداری می‌کردند که فقط صدای بازیگر گرفته شود. آن زمان صدابرداری سر صحنه در ایران جا نیفتاده بود و فیلم‌ها دوبله می‌شدند.

منبع: honarnama

مهناز افشار خداحافظی کرد

مهناز افشار که اظهارنظراتش در زمینه‌های مختلف همیشه با واکنش‌های زیادی مواجه می‌شود ظاهرا تصمیم گرفته دیگر در هیچ زمین اظهارنظر نکند و به همین دلیل در یک توییت خداحافظی کرده است.

مهناز افشار در صفحه خود در توییتر نوشت: تصمیم گرفتم صدای هیچ دردی از جامعه و انسانی نباشم و فقط به خودم و زندگی‌م برسم مثل خیلی‌ها تا اطللاع ثانوی خدا نگهدار.
او همچنین نوشت: و منو ببخشید که باید اعتراف کنم خسته شدم. دم رفقای خوبی که پیدا کردم گرم و همچنان دوستشون دارم و دم اونایی هم که هر چی خواستم گفتن و زدن هم گرم. اینم بدونن گاهی باید خودت نباشی و شبیه بقیه بشی که شاید بیشتر قدر خودت رو بدونی. ارداتمند مهناز.
همچنین بخوانید : رویا تیموریان مهمان برنامه دورهمی شد
مهناز افشار در حالی این توییت را نوشته که اخیرا بحث درباره اظهارنظر سلبریتی ها در حوزه‌های مختلف بالا گرفته و بسیاری عقیده دارند افراد مشهور نباید در حوزه‌هایی که در آن تخصص ندارند وارد شوند. از طرفی عده‌ای دیگر هم معتقد هستند این افراد مانند هر شهروند دیگری حق دارند نظرات خود را درباره مسایل مختلف مطرح کنند.
منبع : artpress469

بیوگرافی کامل محمد بحرانی

در ادامه این مطلب از رزبانو بیوگرافی کامل محمد بحرانی را مشاهده نمایید.

محمد بحرانی (متولد ۱۳۶۰ در شیراز) صدا پیشه و بازیگر ایرانی است.

تولد : ۱۳۶۰

شیراز

محل زندگی : تهران

ملیت : ایران ایرانی

پیشه : صداپیشه، عروسک‌گردان، بازیگر و شاعر و مجری

زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون

همسر(ها) : مهناز خطیبی

زندگی
بحرانی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی از سال ۱۳۸۰ وارد تلویزیون شد و اکثر کارهایش کودک و عروسکی بوده است.علاقهٔ بحرانی به نمایش عروسکی از جشنواره‌های تئاتر عروسکی دانشجویی آغاز شد. او که در آن دوران چند کار در این حیطه داشت، با گذر زمان به این موضوع علاقه‌مند شد. در سال ۱۳۸۰ در همین حین مریم سعادت که داور یکی از این جشنواره‌ها بود کارِ وی پسندید و از او برای کار در یک برنامهٔ تلویزیونی دعوت کرد. از همان‌جا بود که فعالیت او در این مسیر جدی شد.اکثر کارهای وی از سال ۱۳۸۰ که او وارد تلویزیون شده در ژانر کودک و کارهای عروسکی بوده است.


بحرانی با وجودی که در ابتدای شروع به کار در این حیطه چندان اصراری به کار در این حوزه نداشت که دلیل آن را ناآگاهی از جزئیات این حوزه می‌داند، وقتی چندی پس از شروع کار و آشنایی‌اش با گروه به این نتیجه رسید که پشت‌صحنهٔ کارهای کودک در مقایسه با سایر ژانرها لطیف‌تر، سالم‌تر و انسانی‌تر است. او این ویژگی را دوست داشت و همین باعث ماندگاری‌اش در این زمینه شد. با این وجود او دوست دارد که ژانرهای دیگر را نیز تجربه کند، کما این که در تله‌تئاترها و سینما نیز بازی کرده اشت.


از جمله کارهای بحرانی پیش از ورود به مجموعهٔ کلاه‌قرمزی مجموعه‌های استاد همه‌چی‌دون، شهر کودکان بود. از دیگر کارهای او می‌توان به مجموعهٔ «با ما کاش باشی» اشاره کرد که وی در این مجموعه صداپیشهٔ عروسک آقاشجاع است.

آشنایی محمد بحرانی با گروه کلاه‌قرمزی در ابتدا به واسطهٔ همکاری مشترک وی با ایرج طهماسب و حمید جبلی در فیلم «رفیق بد» بود؛ ولی در اصل از طریق امیر سلطان‌احمدی، عروسک‌گردان پسرعمه زا، که در کلاه‌قرمزی ۸۸ حضور داشت و یکی از دوستان بحرانی بود به گروه معرفی شده است. این بازیگر در یکی از آخرین فعالیت‌های هنری خود صدا پیشهٔ عروسک جناب خان در برنامهٔ خندوانه به کارگردانی رامبد جوان حضور داشته است.


فعالیت‌ها
سینمایی

۱۳۸۶ رفیق بد
۱۳۹۲ طبقه حساس
۱۳۹۳ نزدیکتر
۱۳۹۳ فرار از قلعه رودخان


بازیگری تلویزیونی

تله تئاتر یغمای باشکوه خورشید (فرهاد محسن پور)
مجموعه مکتب خانه غیرانتفاعی (عیسی یوسفی پور)
یه کوچه، یه خونه (عیسی یوسف‌پور، علیرضا فرح‌جود)


صدا پیشگی

ببعی (کلاه قرمزی)
آقوی همساده (کلاه قرمزی)
استاد همه‌چی‌دون (استاد همه‌چی‌دون)
جناب خان در کوچه مروارید و خندوانه
وی همچنین در نمایش عروسکی کنسرت حشرات صدا پیشه، عروسک‌گردان و شاعر بوده است.


خوانندگی

وی پیش از جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال به‌همراه امیر سلطان‌احمدی موزیک‌ویدئوهایی در حمایت از تیم ملی منتشر کرد.


کاراکتر برجسته
بحرانی بخش عمده‌ای از شهرت خود را وامدار شخصیت عروسکی آقوی همساده و ببعی در ویژه‌برنامه‌های نوروزی کلاه قرمزی است، وی درباره نحوه آشنایی با کارگردان این پروژه (ایرج طهماسب) می‌گوید:


آشنایی ما به زمانی برمی‌گردد که در فیلم «رفیق بد» با آقای طهماسب و جبلی همکاری کردم و در نقشی کوتاه بازی کردم. سال ۱۳۹۰ آنها برای یک شخصیت جدید دنبال صداپیشه بودند. امیر سلطان‌احمدی که عروسک‌گردان «پسرعمه‌زا» است از دوست‌های قدیمی من است. او از سال ۸۸ با گروه همکاری کرده و مرا پیشنهاد کرد. من هم رفتم و تست صدا دادم و با گروه همراه شدم.

منبع: chehreha95

معروف ترین کارگردان های زن سینمای ایران +تصاویر

کارگردان های زن سینمای ایران

سینمای ایران محل پرورش چهره های بزرگی بود که در طول سالهایی که هنوز مردم با سینما رابطه زیادی برقرار نکرده بودند روی صحنه میرفتند و مطابق شرایط زمان فیلم هایی را روی صحنه میبردند.کارگردان های زن سینمای ایران

از میان چهره های سینمایی ایران بخش عظیمی از شگفتی متعلق به کارگردان های زن سینمای ایران است که در طول سالیان دراز پابه پای مردان در عرصه سینما درخشیدند و با حضور موثر و فعال خود فیلم هایی را روی صحنه بردند که واقعا شگفتی آفرین بود.

کارگردان های زن سینمای ایران مانند تهمینه میلانی ، مرضیه برومند , رخشان بنی اعتماد ، پوران درخشنده ، نرگس آبیار و دیگر زنانی که سینمای ایران مدیون زحمات آنهاست.

کارگردان های زن سینمای ایران کارهای بسیار ارزشمند و فاخری را تا کنون ارائه داده اند و بسیار از این نظر قابل تحسین می باشند. به بهانه انتشار این عکس در اکران فیلم ملی و راههای نرفته اش ساخته تهمینه میلانی به سراغ کارگردان های زن سینمای ایران رفتیم و میخواهیم شما را با این چهره های سرشناس دنیای هنر بیشتر آشنا کنیم.

تهمینه میلانی در سال 1339 در روستای میلان شهر تبریز به دنیا آمد و بسیار جوان بود که به عنوان اولین تجربه سینمایی اش به عنوان منشی صحنه فیلم «خط قرمز» برگزیده شد.

اولین فیلم او «بچه های طلاق» جایزه بهترین فیلم اول را در جشنواره فجر برد و جایزه نقدی آن به او کمک کرد که مجددا به همراه رضا بانکی و مهدی احمدی فیلم «افسانه آه» را بسازد. پس از شکست تجاری این فیلم، فیلم کمدی «دیگه چه خبر» با بازی ماهایا پطروسیان را ساخت. فیلمی که بسیار پرفروش شد.

در سال 76 تهمینه میلانی فیلم «دو زن» را ساخت و به خاطر ساختن این فیلم، میلانی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را برد و نامزد جایزه بهترین کارگردانی از همین جشنواره شد. میلانی پس از موفقیت فیلم «دو زن» فیلم های «نیمه پنهان» و «واکنش پنجم» – هر سه با بازی نیکی کریمی را ساخت.

پس از فیلم های سه گانه میلانی با بازی نیکی کریمی، فیلم «زن زیادی» با بازی مریلا زارعی در سال 83 به نمایش درآمد. این فیلم هم در ادامه حال و هوای فیلم های اخیر میلانی بود با واکنش سرد منتقدان مواجه شد اما به فروش خوبی دست پیدا کرد. در سال 84 بر اساس کتاب «شفای کودک درون» اثر لوچیا کاپاکیونه فیلم «آتش بس» با بازی مهناز افشار و محمد گلزاررا ساخت.

این فیلم که به بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر راه نیافت، در سال 85 اکران شد و رکورد فروش صدمیلیون تومان در هفته اول را به جای گذاشت. مهم ترین فیلم های میلانی عبارتند از:سوپراستار ، آتش بس ، نیمه پنهان ، دو زن و بچه های طلاق مهم ترین فیلم های تهمینه میلانی هستند.


تهمینه میلانی کارگردان زن سینمای ایران

این کارگردان زن سینمای ایران فیلم ملی و راههای نرفته اش را آماده اکران دارد.داستان فیلم ملی و راههای نرفته اش درباره ملیحه، دختر جوان و کم تجربه ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می شود.


رخشان بنی اعتماد کارگردان زن سینمای ایران

رخشان بنی اعتماد فعالیت سینمایی خود را از سال 1360 به عنوان منشی صحنه فیلم آفتاب نشین ها و فیلم گل های داوودی آغاز کرد و با کارگردانی فیلم خارج از محدوده در سال 1366 کارگردانی فیلم های بلند را آغاز کرد. نوشتن فیلم نامه فیلم نرگس با همکاری فریدون جیرانی و کارگردانی آن، در سال 1370 به عنوان بهترین کارگردان در دهمین جشنواره فیلم فجر برگزیده شد. پس از آن، فیلم های « روسری آبی »، « بانوی اردیبهشت »، « زیر پوست شهر » و « خون بازی » برای وی افتخارات و جایزه های بیشتری به ارمغان آورد.

رخشان بنی اعتماد مادر باران کوثری و همسر جهانگیر کوثری است که از مهم ترین فیلم های او میتوان به نرگس ، روسری آبی ، خون بازی ، بانوی اردیبهشت و آی آدم ها اشاره کرد.


مرضیه برومند کارگردان زن سینمای ایران


مرضیه برومند کارگردان و عروسک گردان سینما و تلویزیون ایران است که در خانواده ای هنرپرور رشد کرد و شکوفا شد. الو الو من جوجوام از برجسته ترین کارهای کارنامه هنری مرضیه برومند است و شهر موش ها کاری است که مرضیه برومند با آن در بین مردم به محبوبیت بیشتری رسید.

مرضیه برومند در آثاری چون سیب سرخ هوا ، مهمان ناخوانده ، دایره مینا ، الو الو من جوجوام ، پناهنده و تحفه ها به ایفای نقش پرداخته است. پوران درخشنده یکی دیگر از کارگردان های موفق کشورمان است که به عنوان نویسنده و تهیه کننده در سینما حضور داشته است.


منبع: farhang95

بیوگرافی میلاد کی مرام

بیوگرافی جالب و خواندنی میلاد کی مرام
می‌گویند هیچ‌وقت نمی‌توانید بفهمید در دل اردیبهشتی‌ها چه می‌گذرد چون در کنار خاص بودن رفتارشان، چارچوب‌های خاصی در برخورد با دیگران دارند. وارد شدن به خلوت آنها کار هر کسی نیست پس اگر دوست صمیمی یک اردیبهشتی هستید می‌توانید به خود‌تان افتخار کنید و از حمایت بی‌منت او مطمئن باشید چون او تا زمانی که دوست‌تان دارد برای‌تان کم نخواهد گذاشت.
مهربانی متولدان این ماه زبانزد است اما وای به روزی که خشمگین شوند و در لاک خود فرو بروند. میلاد کی‌مرام که این روزها فاصله‌ای تا سوپراستار شدن ندارد، یک مرد اردیبهشتی است.

او درباره ویژگی‌های شخصیتی‌اش حرف‌هایی دارد که نشان می‌دهد خصوصیات شخصیت او تا چه حد با یک اردیبهشتی تمام‌عیار هماهنگی دارد.


در اوج عصبانیت می‌بخشند

وفاداری ویژگی بارز متولدان این ماه بهاری است. آنها به حدی صادق و قابل اعتماد هستند که به‌راحتی در دوستی و حتی زندگی مشترک می‌توانید به آنها تکیه کنید. مهربان و دلسوز هستند تا جایی که عادات بد و عیب‌های آنها هم از خوبی‌ و صداقت‌شان سرچشمه‌ می‌گیرد. متولدان‌ اردیبهشت‌ جنبه‌های شخصیتی مثبت‌ و منفی‌ متفاوتی دارند که به‌سادگی با رفتارهای اطرافیان‌شان تقویت یا تضعیف می‌شود؛ مثلا اردیبهشتی‌ها همیشه به‌ شخصی‌ نیاز دارند که آنها را تحسین و عزت‌ نفس‌ و غرور‌شان را تقویت‌ کند یا در مواقعی که از مساله‌ای ناراحت هستند یا به‌تازگی شکستی را تجربه کرده‌اند هر سرزنش یا انتقادی آنها را به‌شدت خشمگین می‌کند. وای به روزی که یک اردیبهشتی از کوره در برود که آن موقع است که توفان به پا می‌کند.

در این مواقع هر تلاشی از سمت شما برای آرام کردن آنها بیهوده است چون آنها باید خود‌شان آرام شوند پس بهتر است بعد از بازگشتن آرامش به آنها دلیل کار‌تان را برای‌شان توضیح دهید. میلاد کی‌مرام هم خودش را جزو اردیبهشتی‌های دل‌رحم و مهربان می‌داند و درباره عصبانی شدنش این گونه توضیح می‌دهد: « من هم مثل همه اردیبهشتی‌ها بد عصبانی می‌شوم تا جایی که گاهی خونم به جوش می‌آید اما بخشش و گذشت نعمت بزرگی است که خدا به ما داده بنابراین در اوج عصبانیت هم سعی می‌کنم ببخشم و بگذرم؛ اگرچه گاهی واقعا سخت است.»


ناامید نیستند

فکرش را هم نکنید که بخواهید سر یک اردیبهشتی را کلاه بگذارید چون او در هر شرایطی حساب کار دستش است. قبل از گرفتن هر تصمیمی تمام مسیرهای پیش رو را بررسی می‌کند و بعد دل به جاده می‌زند. پرطاقت است و شرایط سخت به‌ندرت او را ناامید می‌کند. میلاد کی‌مرام درباره این ویژگی اردیبهشتی‌ها می‌گوید: « اینکه بگویم هیچ‌وقت ناامید نمی‌شوم دروغ است اما در شرایطی که کلافه هستم یا به خاطر مشکلات لبخندی اجباری روی لبم هست به خودم می‌گویم محکم باش، دنیا مال ماست چون خدا رو داریم. به نظرم شانس‌هایی که در زندگی در خانه ما را می‌زند، پاداش صبر و توکلی است که ما اردیبهشتی‌ها به خدا داریم.» اردیبهشتی‌ها طرفدار سرسخت صلح و آرامش هستند به همین دلیل در رفتار‌شان بسیار محتاط و میانه‌رو عمل می‌کنند.

از طرفی باید یاد بگیرید که با یک اردیبهشتی لجبازی نکنید چون بی‌نتیجه بودن آن، تنها عصبانی‌تر‌تان می‌کند. در برخورد با آنها بگذارید همیشه برتر باشند چون این بهترین حسی است که به یک مرد اردیبهشتی هدیه می‌کنید.


خوش‌سلیقه و هنرمند

اردیبهشتی‌ها عاشق طبیعت هستند و هیچ‌چیز به اندازه تماشای مناظر طبیعی سر حال‌شان نمی‌کند. زیبایی را به‌شدت دوست دارند و خوش‌سلیقه هستند به همین خاطر در خرید، ازدواج و انتخاب به دنبال بهترین‌ها می‌روند چون با ذوق و سلیقه خاص همه چیز را گلچین می‌کنند. متولدان این ماه هنردوست‌ و هنرشناس‌ هستند و به معنای واقعی از هنر لذت‌ می‌برند و چون‌ خود‌شان در این‌ زمینه‌ از استعداد سرشاری‌ برخوردارند از هر چیزی که ظاهر و باطن‌شان را به سمت زشتی ببرد، دوری می‌کنند.

هیچ‌چیز به اندازه غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های‌ دلچسب‌ و استراحت در خانه‌ای امن و آرام به آنها لذت نمی‌دهد. کی‌مرام درباره این خصلت اردیبهشتی‌ها این چنین می‌گوید: «این معروف‌ترین جمله‌ای است که به ما اردیبهشتی‌ها خیلی نزدیک است: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، بخشنده است و بخشش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگى را دوست دارد. از آنجایی هم که ما اردیبهشتی‌ها از بهشت آمده‌ایم عاشق زیبایی و کمال هستیم. هنر را دوست داریم و قدر آن می‌دانیم به همین دلیل از اصیل‌ترین‌ و خالص‌ترین‌ ارزش‌های‌ وجودی‌مان مراقبت می‌کنیم تا در مرحله بعد زیبایی‌های ظاهری زمین را با چشم ببینیم و لذت ببریم. تعریف از خود نباشد اما من همیشه به خوش‌سلیقگی و انتخاب‌های عاقلانه‌ام معروف هستم که باز هم این لطف خداست.»


بی‌گدار به آب نمی‌زنند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرد اردیبهشتی بی‌گدار به آب نزدن و قضاوت نکردن راجع به دیگران است پس اگر می‌خواهید با او وارد بحث شوید، حتما دلایل درست و منطقی برایش رو کنید. متولدان این ماه به‌شدت با سیاست، معقول و واقع‌گرا هستند به همین دلیل به‌ندرت رویایی می‌شوند و در احساساتی‌ترین شرایط هم دنبال دلیلی برای قانع شدن می‌گردند. میلاد کی‌مرام در مورد این خصوصیت متولدان اردیبهشت می‌گوید: «اگر ما آدم‌ها همیشه به دنبال آرامش هستیم و هیچ چیزی حال‌مان را خوب نمی‌کند یا تصور می‌کنیم همه به دنبال نابودی ما هستند تنها به این دلیل است که مدام مشغول قضاوت کردن دیگران هستیم؛ ویژگی‌ که در اردیبهشتی‌ها کمتر سراغ دارم چون آنها دنبال آرامش واقعی می‌گردند و هر حاشیه‌ای آزار‌شان می‌دهد.»


مادی و کمی حسابگر

اردیبهشتی ها به سر، شکل و ظاهر‌شان اهمیت زیادی می دهند. این افراد تجملاتی نیستند چون حواس‌شان به خرج و مخارج زندگی‌شان هست اما شیک، تمیز و رسمی بودن‌شان کاملا ذاتی است. کی‌مرام در تکمیل این ویژگی اردیبهشت‌ماهی می‌گوید: « بله، خوش‌تیپی ما مردان اردیبهشت کاملا ذاتی است. (با خنده) اما من خیلی مادی نیستم و بیشتر اوقات براساس نیاز روحی که دارم سراغ خرید لوازم شخصی‌ام می‌روم. »متولدان این ماه در کار و زندگی سخت و جدی هستند اما در خانه و محافل دوستانه مورد توجه جمع و شوخ‌ترین و محبوب‌ترین کاراکتر محسوب می‌شوند به‌طور کل مردان متولد این ماه از محبوب‌ترین مردها در بین متولدان ماه‌های دیگر سال هستند که مهم‌ترین دلیل آن را هم می‌توانید احساساتی، مهربان و وفادار بودن آنها دانست.



منبع: sekans20

بیوگرافی امیرمحمد زند

امیرمحمد زند در سال ۱ مهر ماه ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. او در دانشگاه La sapienza رم ایتالیا در رشته کارگردانی تحصیل کرده است. و «یک آن اشتباه» اولین ساخته بلند او محسوب می‌شود. امیر محمد زند بازیگر دانش‌آموخته سینما، پیش از فیلم حیرانی در فیلم‌هایی نظیر «اتوبوس شب»، «تقاطع» و «شب حورا» نقش آفرینی کرده‌است.

ازدواج امیرمحمد زند

او ازدواج نکرده و مجرد است.

امیرمحمد زند علاوه بر بازیگری ، کارگردانی هم می کند . آخرین حضور او در تلویزیون در مجموعه ماه و پلنگ در نقش فریدون می باشد که از شبکه سه پخش می گردد.

وی یک خواهر کوچکتر از خود و یک برادر بزرگتر از خود دارد ، خیلی زود توانست مسیرش در دنیای هنر را پیدا کند. او با حضورش در سریال «هزاران چشم» پا به عرصه تصویر گذاشت . او که در ایتالیا و در رشته سینما تحصیل کرده است برای همین این حرفه را هم به صورت تجربی و هم به صورت آکادمیک به خوبی می‌شناسد.

امیرمحمد زند چند ماه نیز در مدرسه ی هنرهای دراماتیک ایتالیا اموزش بازیگری دیده و مهندسی شبکه هم دارد. از فعالیتهای هنری او می توان به هزاران چشم ، ماه محبوب خدا، نسیم رویا، خانه مهر، عملیات ۱۲۵ ، فیلم سرشاخ، قبل از غروب اشاره کرد.

فیلم های سینمایی امیرمحمد زند

ترانه پاییزی (۱۳۸۷بهمن زرین پور)
اتوبوس شب (کیومرث پوراحمد ۱۳۸۵)
تقاطع (ابوالحسن داودی ۱۳۸۴)
شب حورا (ملت خواه)
رخ دیوانه (داودی)
سرشاخ (محمود معزمی)
حیرانی (علی عزیمزاده)
تله فیلم قلب از غروب

سریال های امیرمحمد زند

ماه و پلنگ (احمد امینی ۱۳۹۵)
چرخ وفلک ایپزود هستی (۱۳۹۵)
خانه مهر (مجید عباسی۱۳۸۱)
هزاران چشم (کیانوش عیاری)
نسیم رؤیا (کاظم بلوچی)
او یک فرشته بود (علی رضا افخمی)
به دنیا بگویید بایستد
ما چند نفر
عملیات ۱۲۵ سری دوم
زمین انسان‌ها (ابوالحسن داودی)
ستایش (سعید سلطانی)
فوق سری (مهدی فخیم زاده)
زمستان گرم
آرش و پدر زن
در حصار آرزو

افتخارات امیرمحمد زند

دریافت دیپلم افتخار از هیئت داوران فیلم مقاومت بازیگر نقش مکمل برای قیلم اتوبوس شب


آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!

آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!
عید نوروز در کشور‌ها و شهر‌های مختلف با آداب و رسوم نوروزی ویژه همان شهر و کشور برگزار می‌شود. در ایران، نوروز بزرگترین عید ایرانیان است و به طبع با تنوع اقوام در کل کشور، آداب و رسوم نوروزی نیز متفاوت خواهد بود، هرچند که بسیاری از آداب و رسوم ایرانیان در عید نوروز مانند دید و بازدید، چهارشنبه سوری، سفره هفت سین، رفتن بر سر مزار عزیزان از دست رفته، پوشیدن لباس نو، سیزده به در برای کل کشور یکسان است. با نزدیک شدن به اول فروردین و آداب و رسوم جشن نوروز، بد نیست که با برخی از جالب‌ترین آداب و رسوم نوروزی ایرانی‌ها آشنا شویم.

تهران
از جمله آداب و رسوم متفاوت شهر تهران با سایر بخش‌های کشور، حضور حاجی فیروز در سراسر شهر در ماه اسفند، خوردن آش و کوکو سبزی در سیزده به در در بین جالب‌ترین آداب و رسوم نوروزی ایرانی‌ها است.


کرمان

مردم شهر کرمان برای پذیرایی عید کماچ سهن، قاووت، کلمپه و قطاب آماده می‌کنند. در روز ۱۳ ف‍روردی‍ن ن‍ی‍ز س‍ب‍زه ه‍‍ای خود ر. ا. ب‍رای رف‍‍ع ب‍لا در آب روان ی‍‍ا س‍ر چ‍‍ه‍‍ار ک‍وچ‍ه م‍‍ی ری‍زن‍د. برخی از کرمانی‌ها در بین آداب و رسوم جشن نوروز، بر این باورند که ت‍‍ا ۱۳ ف‍روردی‍ن نباید ب‍ه م‍س‍‍اف‍رت رفت، زیرا بر این باورند ک‍ه س‍ی‍زده نحس است و سیزده گ‍ی‍ر م‍‍ی ش‍ون‍د.

آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!

خراسان شمالی

در استان خراسان شمالی اقوام مختلفی سکونت دارند که هر کدام اعیاد ملی و مذهبی را به صورت خاصی برگزار می‌نمایند که کیفیتی متفاوت را از عید سال نو ارائه می‌کنند. مردم نوروز کجه، نوروز بامه و سمنی (سمنو) می‌خورند. مسابقات اسب دوانی، شاخ زنی میش ها، میری نوروزی، کشتی چوخه، کبدی، خروس جنگی، رقص با چوب، پرش برای گرفتن دستمال از بلندی، چوچور، شطرنج بازی، تاب بازی و مهره بازی برگزار می‌کنند. کوزه شکنی از آیین‌ها و آداب و رسوم ایرانیان در عید نوروز است که در آن کوزه‌ای با مقداری آب از بلندترین نقطه خانه به درون حیاط خانه پرتاب می‌کنند و به صورت نمادین آلودگی‌ها و اندوه‌های یک سال گذشته را با آن می‌شورند. البته این روز‌ها این مراسم در بین آداب و رسوم جشن نوروز به دست فراموش سپرده است! پختن کلوچه‌های مخصوص عید که با همکاری تمام اعضای خانواده پخته می‌شود، از مراسم‌های همیشگی خانواده‌ها در خراسان شمالی است.

آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!

خراسان جنوبی

مردم استان خراسان جنوبی، به کل ماه فروردین، نوروز می‌گویند. آن‌ها در این ماه و در آداب و رسوم جشن نوروز سرسوزی (سبزه) می‌نشانند، حنا می‌بندند، به نیازمندان کمک می‌کنند و برایشان اجناس مورد نیازشان را تهیه می‌کنند، بازی‌ها و رقص‌های محلی انجام می‌دهند، لباس‌های نو با رنگ‌های روشن، قرمز و سبز می‌پوشند، سفره هفت سین سپید می‌چینند و تفاوت هفت سینشان با سایر هفت سین‌ها علاوه بر سپیدی این است که یک سین از سین‌های سفره شان به سیاه دانه اختصاص دارد.

گیلان

آیین نوروزی در استان گیلان تفاوت زیادی با سایر مکان‌ها ندارد. از جمله آیین‌های مخصوص گیلک در استقبال سال نو، نوروز نامه خوانی یا نوروز نوسال است که افرادی خوش صدا و هنرمند با صدای زیبا به استقبال نوروز و بهار می‌روند. آن‌ها محله به محله و خانه به خانه می‌روند و پیک بهاری هستند. همچنین از جمله آیین‌های نوروزی قدیمی گیلان که امروزه بسیار کمرنگ شده، آینه تاودانی (آینه انداختن) است. چند روز مانده به نوروز و در بین جالب‌ترین آداب و رسوم نوروزی ایرانی‌ها چند جوان، آینه‌ای مستطیلی را با گل بنفشه و پامچال و شاخه‌های کوتاه شمشاد تزیین کرده و سپس آن را به ریسمان بلندی وصل می‌نمایند و پس از خوردن شام آینه‌ها را به داخل اتاق همسایگان می‌اندازند و در ازای آینه، سکه و تخم مرغ و مقداری حلوا هدیه می‌گیرند.

قزوین

مردم شهر قزوین بر روی سفره‌های پارچه‌ای قلمکار و درون ظروف بلوری رنگی، با شیرینی‌های خانگی، آلبالوی خیس شده، انجیر، نقل، نخود، کشمش و نوعی توت که با خمیر پودر پسته و بادام درست می‌کنند، از مهمانان خود پذیرایی کرده و به آن‌ها در بین آداب و رسوم ایرانیان در عید نوروز تخم مرغ رنگ شده (با پوست پیاز) هدیه می‌دهند.

آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!

سمنان

در نیمه دوم اسفند و در آداب و رسوم جشن نوروز، نوروز خوانی فردی و گروهی، با خواندن ابیاتی نوید نوروز را می‌دهند. در استان سمنان، نشاندن‌های گل نرگس، سیر و سنبل هم در کنار سبزه عید بین مردم مرسوم است. همچنین بازی‌ها و ترانه‌های محلی به همراه خوردن غذاهایی، چون سبزی پلو، ته چین، آش رشته و آش انار نیز رواج دارد.

آداب و رسوم نوروزی در بخش های مختلف ایران!

سیستان و بلوچستان

مردم استان سیستان و بلوچستان روز اول سال نو را به کوه خواجه می‌روند، به رقص و پایکوبی می‌پردازند و جشن نوروز را برپا می‌کنند. آن‌ها در سال نو، کینه‌ها را کنار گذشته و سال نو خود را در صلح، آشتی و آرامش آغاز می‌کنند.

هرمزگان

در استان هرمزگان، در روز چهارشنبه سوری اگر کسی به خیاط لباسی داده تا برایش بدوزد، باید آن را بگیرد و هم وزن آن خرما یا شکر یا برنج به یک نفر فقیر صدقه بدهد. آن روز نیز کوزه نو یا کهنه‌ای را در خانه به زمین بیندازد تا بشکند تا قضا و بلا را دور کند. مردم همیشه دل شاد هرمزگان، نوروز را شاد با نواها، بازی‌ها و رقص‌های محلی برگزار می‌نمایند.


شب نشینی مهران مدیری آغاز شد

نتیجه تصویری برای شب نشینی مهران مدیری آغاز شد

شروع «شب نشینی» مهران مدیری با پیمان قاسم‌خانی

شب گذشته ضبط اولین قسمت برنامه «شب‌نشینی» با اجرا و کارگردانی مهران مدیری انجام شد تا تولید پروژه تازه مهران مدیری رسما آغاز شود.

پیمان قاسم خانی و سامان احتشامی اولین میهمانان «شب نشینی» بودند.

پیمان قاسم خانی که سابقه چند همکاری موفق با مهران مدیری در مجموعه‌های پرمخاطبی چون «پاورچین» و «نقطه چین» و «مرد هزار چهره» داشته سالهاست که از تلویزیون دور است و به تازگی با مهران مدیری در سریال «هیولا» همکاری داشته در این برنامه گفتگوی مفصلی با مهران مدیری داشت.

سامان احتشامی نوازنده پیانو و موسیقی دان و آهنگساز که قرار است در کنسرت مهران مدیری با او همکاری کند دیگر میهمان این برنامه بود. «شب نشینی» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و نویسندگی امیر وفایی تولید می‌شود…


منبع: استار پرس


بیوگرافی حمید لولایی

نتیجه تصویری برای حمید لولایی

متولد 1334 در محله عشرت‌آباد تهران. اصالتا شمالي است اما بزرگ شده محله عشرت‌آباد است متاهل و دو دختر به نام‌هايمريم و سارا دارد. از كودكي عاشق بازيگري بود و با استفاده از جعبه‌هاي پودر لباسشويي و چسباندن عكس و گويندگي بچه‌هاي محل را دور خود جمع مي‌كرد.

با پول‌هاي عيدي خود به سينما مي‌رفت. بهترين تفريح زمان كودكي‌اش سينما رفتن بود.

عشق به بازيگري در 15 سالگي او را به كلاس‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشاند.

دوره كلاس‌هاي هنرهاي زيبا را به صورت شبانه گذراند.

كار تئاتر را به طور جدي در سال 1358 با بازي در نمايشي به كارگرداني مرحوم رضا ژيان و سياوش طهمورث شروع كرد.

«پيكرتراش» فيلم سينمايي بود كه از آن به عنوان كار دوم خود ياد مي‌كند اما اين فيلم به اكران عمومي در نيامد و هيچ وقت ديده نشد.

در آغاز جنگ در فيلم سربداران هم نقش كوتاهي را ايفا كرد كه اين آخرين فيلم او قبل از شروع جنگ تحميلي بود.

با شروع جنگ تحميلي به مدت شش سال از عرصه هنر دور ماند.

در زمان خدمت سربازي همچنان به كار تئاتر مشغول بود «سبزه دوست بچه‌ها» تئاتري بود كه او در اين دوران به همراه مرحوم رضا ژيان براي بچه‌ها اجرا مي‌كرد.

در سال 69 در كلاس مديريت سينما شركت كرد و پذيرفته شد و مديريت سينما عصر جديد را به عهده گرفت.

مديريت سينما آزادي او را دوباره به دوستان قديمي‌اش رساند كه اين ديدار مجدد موجب روي آوردن دوباره لولايي به بازيگري شد.

«فراموشخانه» مجموعه‌اي بود كه با آن كار و بارش رونق يافت به همين خاطر از مديريت سينما استعفا داد و به بازيگري روي آورد.

بهترين فيلمي كه در هنگام مديريتش در سينما اكران شد «مادر» بود كه هميشه از آن به خوبي ياد مي‌كند.

سال 1372 از مديريت سينما آزادي استعفا داد و دقيقا يك سال و نيم بعد، سينما آزادي دچار آتش‌سوزي شد.

عشق و علاقه او به بازيگري حتي در زمان مديريت سينما لحظه‌اي او را رها نمي‌كرد به طوري كه هرگاه فرصتي به دست مي‌آورد زود جيم مي‌زد و خود را به سر صحنه مي‌رساند.

با ساعت خوش قدم به عرصه طنز گذاشت. داريوش كاردان اولين كسي بود كه قابليت‌هاي او را در اين وادي كشف كرد.

در ساعت خوش بيشتر از همه عوامل با مهران مديري و رضا عطاران رابطه بهتري داشت.


مديريت سينما مانع ازحضور مدام او در سريال ساعت خوش مي‌شد. به همين دليل بازيگري را به مديريت سينما ترجيح داد.

با خشايار مستوفي حسابي گل و خود را به جامعه طنز معرفي كرد.

در بازيگري تنها مشوق خود را مادرش معرفي مي‌كند و هميشه به خاطر صداقت و روراستي‌اش زبانزد خاص و عام است.

نقاشي تنها هنري است كه به بازيگري نزديك مي‌داند او عاشق كارهاي آنتوان چخوف است.

صبر و تحمل زيادي دارد و بسيار كم‌حرف است اما خودش را هيچ وقت دست كم نمي‌گيرد.

خودش معتقد است حميد لولايي آدم بي‌آزاري است. اخلاق او در منزل بسيار عالي است.

بسيار دل رحم و مهربان است و بسيار علاقه دارد به ديگران ابراز محبت كند.

عاشق سواركاري است و فوتبال را خيلي دوست دارد.

عاشق بازي چارلي چاپلين است. در بچگي براي ديگران اداي چارلي چاپلين را در مي‌آورد.

به بازي پرويز پرستويي علاقه فراواني دارد و از عطاران به عنوان آدم خوش فكر و بسيار فروتن ياد مي‌كند.

از تلخ‌ترين خاطره‌هاي زندگي‌اش فوت مادر خانمش بود كه روي او تاثير زيادي داشت.

تعصب خاصي روي دو تيم پرسپوليس و استقلال ندارد اما به بازي مهدي مهدوي‌كيا در تيم ملي علاقه‌مند است.


منبع: ehsan7373

آیا داستان سریال «بانوی عمارت» واقعی است؟

به گزارش سلام سینما سریال بانوی عمارت عاشقانه‌ای را در مقطعی از تاریخ قاجار روایت می کند، به همین دلیل، این سوال برای مردم پیش آمده که آیا شخصیت‌های داستان مانند شازده ارسلان، فخرالزمان، افسرالملوک و .. واقعی هستند یا خیر؟


احسان جوانمرد در پاسخ به این سوال گفت: "ظاهرا عده‌ای از مخاطبان سریال به قصد آشنایی بیشتر با شازده ارسلان میرزای قاجار به سراغ کتب تاریخی و اینترنت رفته‌اند. ضمن ابراز خوشحالی از علاقه این دوستان به تاریخ باید عرض کنم که قصه سریال بانوی عمارت و شخصیت‌هایش یکسره مبتنی بر خیال بنده است و ارسلان، فخری، افسر و اسد و بقیه همگی آدم‌های خیالی هستند که در بستر تاریخ واقعی زندگی می‌کنند.

در سالی که ناصرالدین شاه به دست میرزا رضای کرمانی کشته شد، شازده ارسلان و بقیه، درگیر این ماجرای واقعی شدند اما فقط سه شخصیت میرزا رضا کرمانی، کلنل کاساکوفسکی و ابوتراب نظم‌الدوله از دل تاریخ وارد قصه می‌شوند و حضور کوتاهی دارند.

سایر شخصیت‌ها و وقایع سریال همگی خیالی هستند و قصه حاصل برخورد خیال نویسنده با واقعیت تاریخ است. شاهزاده یا شازده لزوما لقب مستقیم شاه نبوده است. در زمان قاجار شازده‌های زیادی در دولت و دربار وجود داشتند که نسبت‌شان به محمدشاه و فتحعلی شاه می‌رسیده است. احترام و منزلت اجتماعی آنها همان‌طور که در مورد شازده ارسلان می‌بینید به اندازه پسران شاه نبوده است اما به هر حال شازده محسوب می‌شدند و به هم‌خونی با پادشاه افتخار می‌کردند. به همین واسطه لقب و منصب می‌گرفتند."

حسام منظور در سریال «بانوی عمارت»

احسان جوانمرد، نویسنده سریال«بانوی عمارت» در باره شخصیت شازده ارسلان توضیح داد: "شازده ارسلان شخصیت خیالی است که صدها معادل در سلسله قاجار داشته است. کسانی که پدربزرگ یا پدر پدربزرگ‌شان شاه بوده است. البته ارسلان یک شازده بداقبال است که دوست دارد با تلاش خودش به جایی برسد اما .... باقی قصه را خودتان ببینید."

مریم مومن, پانته آ پناهی ها, حسام منظور, مینا وحید, غزل شاکری, علیرضا شجاع نوری, رامتین خداپناهی, نیکی نصیریان, اندیشه فولادوند, شبنم فرشادجو, سیروس میمنت,مهتاج نجومی, محمد فیلی, صالح میرزاآقایی و احسان امانی در این سریال بازی می‌کنند.

«بانوی عمارت» به كارگرداني عزيز الله حميد ن‍ژاد و تهيه كنندگي مجيد مولايي، ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه می‌رود.

منبع: سلام سینما
123456
last